Laatste uren.... - Reisverslag uit Calcutta, India van Manon & Marinda - WaarBenJij.nu Laatste uren.... - Reisverslag uit Calcutta, India van Manon & Marinda - WaarBenJij.nu

Laatste uren....

Door: Marinda & Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon & Marinda

12 Februari 2011 | India, Calcutta

Hier nog even een laatste bericht van ons. De laatste uren tikken weg. We hebben nog erg indrukwekkende laatste dagen gehad. Woensdag bleven we hier bij Cini waar we ook slapen. We kregen uitleg over wat Cini nou is zn totalieteid inhoud. Over hoe er mensen getraind worden en hoeveel. Ook kregen we het trainings materiaal te zien. Na de lucnh gingen we naar het andere Cini gebouw. Daar bezochten we de bibliotheek en kregen een intoductie filmpje. We wilden ons geld nog even opmaken dus liepen met een aantal mensen het straatje nog even rond. Het straatje is de straat waar de Cini kantoren aan staan. S avonds was de bruiloft waar we voor uitgenodigt waren. We keken er allemaal erg naar uit hoe dit zou gaan. Aangekomen ontmoeten we de bruid! Wat was ze prachtig! Als we terug zijn zullen we nog wat foto's plaatsen. We kregen te eten. En mochten bij de seremonie zijn waar zij elkaar voor het eerst zouden zien. Terwijl dit de 2e dag was van de bruiloft. Erg bijzonder om die ceremonie te zien. Om 22 uur richting Cini om heerlijk ons bed in te duiken.

Donderdag,
We gingen optijd weg naar een project van Cini. Naar het red light district. Waar dus de prostituees wonen. Dit is een dorp waar 75 vrouwen wonen. Met gezinnen soms gewoon. Cini geeft hier voorlichtin over SOA s en condoom gebruik. Ook worden de kinderen van de prostituees getraind om een goede toekomst te krijgen. Ze worden gestimuleerd om naar school te gaan. En krijgen hier geld voor. Smiddags stond er op het programma het project in een dorpje. Hier hebben adolecenten een eigen plek om met elkaar te praten, bijvoorbeel over seksualiteit, en spelletjes te spelen. Hier zijn ze erg blij mee. Omdat ze nu thuis ook beter kunnen praten met hun ouders over bepaalde onderwerpen. Met de tuk tuk terug naar de ambasserder, dat is een typisch indiaase auto. Er leuk om daar een ritje in te maken.

Vrijdag,
vandaag gingen we na Cina asha, dit deel van Cini houd zich bezig met straatkinderen. ze hebben een speciale hulplijn als ze merken dat kinderen mishandeld worden of kinderarbeid verrichten, kunnen mensen bellen, en word het kind opgehaald. dit kind kan max. 3 maand bij Cini blijven, er word met hem gepraat, om dingen te verwerken, en er word veel gezongen en gedanst, naar die 3 maand, gaat het kind weer terug naar zijn familie. of als dat niet mogelijk is opvangen in een pleeggezin of tehuis. de kinderen hebben voor ons gedanst. je merkt metteen dat ze heel anders worden, en er komt een glinstering in hun oogjes, was erg leuk om te zien.
daarna stond de Slums op het programma. oftewel de sloppenwijken. Hier is Cini ook al erg actief. Ze zoeken de zwangere vrouwen in die wijk op, en begeleiden ze. en ze gaan mee naar het ziekenhuis voor controle. dat is 1 x in de zwangerschap , maar als het niet goed gaat vaker. ook gaan er vrouwen die opgeleid zijn door Cini langs bij gezinnen, om ze uitleg te geven over gezonde voeding, en dat het belangrijk is dat het kind naar school gaat. We werden erg blij onthaald, en de mensen waren erg gastvrij. Daarna door naar Cini internationaal.In dit gebouw onderhouden ze de contacten tussen alle Cini sponsoren en de Cini groepen uit andere landen. Ook schrijven ze verslagen voor de mensen die meedoen aan her project. Adopt a mother. en onderhouden de website van Cini

Nu gaan we nog even de laatste souverniers shoppen!! En om 4 uur worden we opgehaald, om naar het vliegveld toe te gaan.
En dan weer op na Nederland!!!

Kom nog eens even langs op onze site, want we zullen nog wel wat berichtjes plaats en fotos!!

Namaste!!
& tot in Holland!!

Liefs, Marinda en Manon

• 12 Februari 2011 - 08:35

Pa & Ma Penninkhof:

Leuk verslag. Bedankt voor het zo goed bijhouden van de site. Fijne terugreis. Tot zondag op schiphol

Pa & ma

• 12 Februari 2011 - 15:01

Jeanet Simens :

fijn meiden dat jullie ook van de laatste dagen een leuk verslag hebben gemaakt vind het weer heel mooi..ben ook zeer benieuwd naar de fotoos .een fijne vlucht terug al is het wel iets later dan gepland tot maandag
    groetjes en xxxvan ons

• 12 Februari 2011 - 18:51

Janny:

Nou meiden weer leuk om te lezen en tot woensdag marinda zal wel anders voor jullie weer zijn . Gr van onsa allen.

• 13 Februari 2011 - 06:30

Jolanda:

hoi weer een leuk verslag was heel erg luk om te lezen allemaal!

tot gauw

Liefs jolanda