Ziekenhuis bezoek & praatje met bakervrouwen. - Reisverslag uit New Delhi, India van Manon & Marinda - WaarBenJij.nu Ziekenhuis bezoek & praatje met bakervrouwen. - Reisverslag uit New Delhi, India van Manon & Marinda - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis bezoek & praatje met bakervrouwen.

Door: Marinda & Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon & Marinda

09 Februari 2011 | India, New Delhi

Maandag stond er heel wat op het programma. Eerst was er een lange rit naar Diamond Harbour. Daar werden we verwacht op het hoofdkantoor van Cini. We kregen een gesprek wat Cini in de omgeving waar we vandaag heen gingen doet. Cini vecht om het gat te dichten tussen de overheid en de bevolking. Je kunt veel subsidies aanvragen, maar de meeste mensen weten hier niks van. Dus zo lopen ze veel geld mis. Cini helpt hun dit te doen, en leert ze te leven in een goede leefomgeving.Zo zegt de overheid dat het goed gaat. Geen lijfstraffen en kinderhandel en kinderarbeid. Maar helaas hebben we dit met eigen ogen gezien. Vreselijk! De mensen denken dat dit normaal is. Cini leert ze wat normale leefomstandig heden zijn. De overheid beweert dat de voorzieningen zoals de ziekenhuizen en scholen goed zijn. Daarna volgde de rit naar het ziekenhuis in Diamond Harbour. We hadden nog even een tussen stop want de trein kwam langs. Dit kom zeker nog wel 10 minuten duren. We stapten uit voor wat foto's. Wat bizar was om te zien. Mensen staken nog even door spoorlijn over. Zelfs nog even met een paard! En daar kwam dan de trein heel rustig aangereden. De mensen hingen er half uit! Aangekomen bij het ziekenhuis kregen we een gesprek met de doktoren. Wat ons gelijk opviel waren de jasjes die ooit wit waren geweest. Maar nu wel op een schildersjas leek. Toen volgde er een rondleiding. We bezovhten de verloskamers. We waren gelijk geshockt. Er stonden 2 ijzeren tafels met een gat erin. Dit waren de behandel tafels. Het gat diende voor het bloed en de placenta. Wat zo smerig was is dat het bloed er nog allemaal inzat! En dat terwijl dit nieuwe behandel kamers waren. net een jaar oud. De wastafels ook zo smerig! Ongelofelijk dat je zo hygienisch kan werken! Nog even de zalen bekeken. Maar op dit moment was het niet zo druk. Toen volgde de rit naar de bakervrouwen en de zwangere vrouwen naar het dorp. Daar hadden we een gesprek met ze. Het interesant. En we gingen nog even samen op de foto. We kregen nog een rondleiding in het dorp. Daar lieten ze ook een projectje zien van Cini. Er is een vrouw soort lerares. Die helpt de kindern van 3 tm ongeveer 5 jaar voor ze naar school gaan. Ze geeft ze bijles met behulp van allerlei zelfgemaakt materialen. Puzzels, popjes, kralen enz.
Na een lange dag, moe maar voldaan er terug naar huis!

Dinsdag.
Vandaag hadden hadden we niet zo'n vol programma. Het was een feestdag, mensen vieren feest, om de God van het Onderwijs,arbeid en cultuur te bedanken. We waren uitgenodigd op een cermemonie die bij Cini werd gehouden.Het was erg bijzonder om mee te maken. mensen gooiden met bloemen, en er werd met heilig water gestrooid. Na de lunch, zijn we naar een heel groot shoppingmall geweest.zo wilde Aad ons laten zien , het verschil tussen armoede en rijkdom. Hier hebben we wat rondgelopen en souveniers gekocht. toen we terug kwamen , moesten we snel eten, want er stonden 2 tuk tuk's op ons te wachten. Hiermee reden we naar het straatje, het was een erg bijzonder ritje. En natuurlijk weer het nodige geshopt!. Aad had last van koude oren, dus hij heeft mooie oorwarmers gekocht,wat hadden we een lol op de terugweg! Even snel een koude douche genomen, want de ketel was kapot, en lekker het bed in!!

namaste en oet moarn!!

Marinda & Manon

• 09 Februari 2011 - 09:23

Anja:

wat een indrukwekkend verslag!!en wat zal het vaak moeilijk zijn voor jullie om het mee te maken zo !maar nog heel veel succes en plezier daar !!

groetjes uit wezep van jan en anja

• 09 Februari 2011 - 12:36

Gerry:

Hoi meiden,
    ik vind jullie verslagen leuk en de foto's nog leuker! Wat zou ik daar graag (met camera) meekijken. Ze hebben daar geen fotograaf nodig zeker....

groetjes, liefs, Gerry

• 09 Februari 2011 - 13:25

Jeanet Simens :

wat fijn meiden dat jullie ons zo goed op de hoogte houden.
    wateen belevenis hebben jullie daar en wat een prachtige fotoos.. geniet nog een paar dagen van hetland en de mensen zie jullie zondag dikke kus van ons

• 09 Februari 2011 - 14:29

Janny:

Tjonge jonge das wel even anders bevallen in het ziekenhuis als bij ons als ik het verhaal lees. Maar zo te lezen zien en maken jullie veel mee. Mooi hoor geniet nog even de laatste dagen en tot gauw. Trouwens leuk om die foto,s te zien gr dikke knuffel oe tantie

• 09 Februari 2011 - 14:31

Bennie En Mathijs:

Veel succes en groetjes van ons dikke knuffel je neefjes

• 09 Februari 2011 - 15:42

Hetty:

Wat leuk om op deze manier wat van jullie te horen, zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin, erg indrukwekkend allemaal.
    Nog veel succes en geniet ervan.
    groetjes van Hetty

• 09 Februari 2011 - 18:49

Gerda Scholten:

Hoi meiden
    Wat een ontzetten byzondere verhalen en wat een mooie fotos geniet er nog even van en alvast een pretigge terug vlucht

groetjes van uit wezep

• 09 Februari 2011 - 20:54

Jolanda:

Interesant om dit allemaal te lezen en de foto's leuk dar jullie die er bij hebben gezet!!

groetjes

• 09 Februari 2011 - 22:16

Reina Penninkhof:

Wat hebben jullie al veel beleefd en mee gemaakt veel gezien leuke foto's groetjes pa en ma tot Zondag dikke kus

• 11 Februari 2011 - 19:21

Roos!!:

Hey meiden!

Wat hebben jullie veel beleefd!! En mooie foto's zeg!! Ik ben erg benieuwd naar alles !! Fijne dagen nog en veel succes :)

Dikke kus(K)

• 11 Februari 2011 - 20:33

Monique:

Hee meiden,

Een goeie terugreis voor morgen!
    En ben ontzettend benieuwd naar jullie verhalen en foto's!
    Dikke kus, Monique

• 11 Februari 2011 - 21:41

Pa & Ma Penninkhof:

Hallo meiden,

Een hele goede terugreis zaterdag. Ik hoop dat de reis voorspoedig mag verlopen. Wij hopen jullie zondag in goede gezondhied weer terug tezien op schiphol.

Dikke kus Pa en ma