Even een kort berichtje uit INDIA! - Reisverslag uit Calcutta, India van Manon & Marinda - WaarBenJij.nu Even een kort berichtje uit INDIA! - Reisverslag uit Calcutta, India van Manon & Marinda - WaarBenJij.nu

Even een kort berichtje uit INDIA!

Door: Marinda & Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon & Marinda

04 Februari 2011 | India, Calcutta

Eindeijk, even wat tijd om een verslagje te typen.
We zitten al weer op de 3e dag. En wat hebben we al veel meegemaakt! Wat een byzonder land. De vliegreis is meegevallen. We hadden een erg luxe vliegtuig, met een scherm voor je waar je vanalles mee kon doen. Het eten was goed, en we konden lekker zitten. Vanuit het vliegveld werden we opgehaald. Daar keken we onze ogen al uit. Wat een verschil met nerderland! Koeien op de weg, heel veel getoeter, tuk tuk's, mensen vliegen van hot naar her en wat een verschil tussen arm en rijk! Aan de ene kant van de weg een luxe gebouw en aan de andere huizen van karton en stro. Na een rit van 2 uur kwamen we aan bij het Cini gasthuis. We konden onze spullen op de kamer zetten. De kamers zagen er goed uit, dus hier redden we ons wel de komende dagen. Even een idiaase lunch gehad, en op naar het andere Cini gebouw voor een presentatie. Wat was het moeilijk om je ogen daar open tehouden! We hadden immers een nacht overgeslagen. Daarna werden we opgehaald om te gaan shoppen voor indiaase kleren. En we zijn geslaagd!
Nog even een avond maaltijd, een warme koude douche en hup ons bed in!
OP naar dag 2.
Om half 8 ging de wekken. Vandaag stond het "consultatie bureau" op het programma. Wat byzonder hoe ze daar te werk gaan. En wat een pracht aan kleuren van de klederdracht van al die vrouwen en kinderen samen! We kwamen daar vanalles tegen. er was zelfs een kindje van 1500 GRAM!! Dat kindje was 16 jan geboren. En had dus behoorlijk ondergewicht. Ook zag je de lekkere volle kinderen waar de moeders dus erg trots op waren. Dat heeft status! We zagen hoe de kinderen gevacineerd werden tegen DTP. Hoe ze gewogen werden, en hoe de moeders advies kregen over wat de beste voeding voor kun kindje is.
Daarna gingen we kijken in het Cini ziekenhuis voor kinder die er ernstig aan toe zijn, en echt hulp nodig hebben. Het was byzonder om te zien hoe de moeders met de kinderen op bed zaten. Soms wel 2 moeders met kinderen op 1 een persoons bed! Ook is het hier winter. De mensen vinden het hier koud. Dus de kinder worden lekker dik ingepakt. (26-28 graden!) Lekker gebreid mutsje of warme oorkleppen! Nog even een lunch, en terug naar ons gasthuis voor een middagje rust. Daar hebben we heerlijk op het dakterras gezeten in de zon! Heerlijk! Om 4 uur gingen we de straatjes verkennen. Nou dat is ook wat hoor! Wat een drukte! En wat een stank! Vis en uitlaatgassen alles door elkaar! Er was een soort van vismarkt waar lekkere grote vissenkoppen te halen waren, en kippen werden op straat onthoofd en geslacht, en er was vanalles aan groente em fruit te hale. Ook hebben we nog even flink kunnen lachen. Het straatje was ongeveer 3 meter breed. Er reed een auto, en van de andere kant moest er een taxi in, dat paste al niet. Komt er nog een grote jeep aan die er ook nog even in wou!! Wat een spektakel. Mensen allemaal druk, alles liep vast! En wij stonden eerste rang! Het begon donker te worden dus liepen we terug. Het is wel oppassen op de straat voor je het weet zit je onder een driewiel fiets of een tuk tuk! Even lekker gedoucht, spelletje met pringeles en zoute stokjes en lekker naar bed!
Tot het volgende verhaal!
Liefs Manon & Marinda.
NAMASTE!

• 04 Februari 2011 - 08:05

Janny:

Tjonge jonge wel leuk zo om te lezen hoor wat anders dan hier he. Maar zo te lezen vinden jullie het wel leuk dus zet hem op gr van ons allen en zorg dat jullie weer heel terug komen . Wat een iutkomst dat internetten zit je zo ver weg en toch contact super.

• 04 Februari 2011 - 10:30

Arina :

Wat leuk en wat een leuke ervaring voor jullie! Succes! en we houden jullie site in de gaten. Groetjes
    Arina en de bende van Berghorst

• 04 Februari 2011 - 11:33

Jeanetsimens :

hallo non en marinda
    jeetje jullie hebben al heel wat gezien en ondernomen daar heel leuk jullie weten soms niet wat je ziet. laat het allemaal goed op jullie inwerken en geniet ervan ook van die heerlijke temperatuur heer regen en storm tot over negen dagen dikke kus van ons

• 04 Februari 2011 - 12:02

Marianne Kroeze:

Heej Manon en Marinda,

Wat een fantastische ervaring voor jullie!!En in een paar dagen al zo veel indrukken op gedaan!Lopen jullie ook met oorwarmers op?hahaha
    (hier kunnen we ze wel gebruiken)
    Veel succes nog met jullie werk(vakantie)

groetjes uit het regenachtig Wezep

• 04 Februari 2011 - 13:04

Jolanda:

Dat was al heel wat meiden.
    Ben benieuwt naar het volgende verslag!

• 04 Februari 2011 - 13:48

Pa & Ma Penninkhof:

Hallo meiden,
    Wat fijn dat jullie het daar zo naar de zin hebben. Het is toch een hele ervaring. Wij hopen dat jullie de rest van het werkbezoek nog veel indrukken mogen opdoen.

Liefs pa & ma

• 04 Februari 2011 - 14:31

Kor-Jan & Jannet:

Hey Meiden,

Wat leuk om te lezen zeg, fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Tot snel.

XX Korjan en Jannet

• 04 Februari 2011 - 14:57

Anja En Jan:

wat geweldig meiden z,on verslag we genieten mee!!veel succes verder!!!

• 04 Februari 2011 - 18:58

Jacobien:

Fijn om te weten dat jullie goed zijn aangekomen.. Succes verder!

Liefs,
    Jacobien

• 05 Februari 2011 - 14:14

Jakko & Moo:

Heee meiden!

Wat een indrukken hebben jullie daar al op gedaan! Heel veel succes!
    xx

• 06 Februari 2011 - 18:50

Sanne En Bart:

Hoi meiden..
    Wat leuk om jullie reis op deze manier bij te houden!
    Jullie hebben al heel wat indrukken opgedaan lees ik, mooi hoor...
    We houden jullie nauwlettend in de gaten ;)
    Liefs Ons!

Ps: Pas op voor die tuktuks he!? hihi